3 Şubat 2021 Çarşamba

Umudunu Kaybetme - Blogları Canlandırma Projesi (BCP) - Ocak

 


Merhabalar. Vizeydi finaldi, bir de kafama göre bütünlemeye bıraktığım dersti derken Blogları Canlandırma Projesinin daha ilk ayının yazısını geciktirmiş oldum. *-* 
Yine de şu an buradayım ve size izlediğim bu güzel filmden bahsedeceğim. Bu ayın konusu olan 'umut' için ben Umudunu Kaybetme'yi izlemeyi tercih ettim. 


Filmin Konusu:

The Pursuit of Happyness/Umudunu Kaybetme’de, Chris Gardner (Will Smith) iki yakasını bir araya getirmeye çalışan bir aile babasıdır. Ailesini ayakta tutmak için cesurca çabalamasına rağmen, beş yaşındaki oğlu Christopher’ın (Jaden Christopher Syre Smith) annesi (Thandie Newton) maddi zorlukların yarattığı sürekli baskı altında direncini kaybetmek üzeredir. Artık dayanamayacağını anlayınca, istemeye istemeye evi terk eder... Artık bekar bir baba olan Chris, yılmadan, bildiği tüm satış becerilerini kullanarak daha iyi kazandıran bir işin peşine düşer. Prestijli bir borsa şirketinde stajyerlik bulur ve ücret almasa da programın sonunda iş ve parlak bir gelecek elde edeceğini umarak kabul eder. Parasal güvencesi olmayan Chris ve oğlu, kısa süre sonra oturdukları daireden çıkartılırlar ve düşkünler evi, otobüs durağı, tuvalet; geceyi geçirmek için bulabildikleri her yerde kalırlar. Çektiği sıkıntılara rağmen, Chris, babalık görevini sevgi ve özenle yerine getirmeye devam eder ve oğlunun kendisine karşı duyduğu sevgi ve güveni, karşısına çıkan engelleri aşmak için kullanır.


-sinemalar.com'dan alıntılanmıştır.-



Benim hayranı olduğum ve izlemekten keyif aldığım üç insan vardır. Keanu Reeves, Nicolas Cage ve Will Smith. Will Smith'in olup, bir dram filmi olup sevdiğim iki şeyi barındıran bu filmi "utan kendinden," diyerek hemen açtım fırsat bu fırsat. Filmin başında gerçek bir hayat hikayesinden alındığı yazmıştı ama okusam da beynim işlememiş olacak ki, filmin sonuna geldiğimde gerçek hayattan bilgiler verildiğinde ancak çarptı yüzüme. Zaten etkileyici bir filmken bu ayrıntıya dikkat ederek en baştan izlesem daha ne kadar ağlarım kim bilir...

Ana karakterimiz Chris, mutlu bir yuva için elinden geleni yapan ama dikkatimi çeken özelliklerinden biri olarak hayır demeyi pek beceremeyen, dürüst ve iyi bir adam. Film boyunca yaşadıklarını izlerken tüm bedenim gerildi. Yerinde olsam, bir evladım olsa ve onunla birlikte Chris'in yaşadıklarını yaşıyor olsam ne yapardım, hayata nasıl tutunurdum, bol bol düşündürdü. Birçok insanın bunun gibi olaylar yaşamış, yaşıyor olduğunu düşünmek gerçekten kalbimi kıran bir durum. Dünya üzerindeki eşitsizlikler can yakıcı. 

Chris, yaşadığı tüm zorluklara göğüs gererken ona yanında minik oğlu eşlik ediyor. Jaden Smith de Will Smith'in oğlu. Baba oğulu, baba oğul olarak canlandırmışlar. Jaden'ın oyunculuğunun da babadan geldiğini düşünüyorum. Öyle güzel ve tatlı bir çocuk ki, işin içine oyunculuğu da girince ortaya gerçekten dramatik sahneler çıkıyor. Filmin özellikle birkaç sahnesine kalbimi bıraktım her anlamda. Filmin sonuna geldiğimdeyse, gerçek hayatta olan biteni öğrendikten sonra öyle bir rahatlama geldi ki bana anlatamam. Chris'in karakteri bana her anlamda ilham veren insan karakteri... Keşke hepimiz aynı dürüstlük ve iyi niyetle, tüm korkularımıza rağmen aynı umutla yaşayabilsek...


Chris Gardner'ın kendi hikayesini anlattığı The Pursuit of Happyness kitabından uyarlama bu film, biyografi dram severler için kesinlikle önerimdir. İnsanın içine işleyen sahneleriyle seneler sonra bile hatırlayacağımdan eminim.

22 yorum:

  1. Nicolas Cage ve Will Smith i ben de çok severim. 😍 Bu filme ikidir rastlıyorum mutlaka izleyeceğim en kısa zamanda. Ayrıca Ocak Ayı Raporuna ekledim linki. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların çoğuna yeni yeni dönüş yapabiliyorum, çok teşekkürler. ^^

      Sil
  2. Listemde bekleyen ancak o dram kafasına girmek istemediğim için uzun zamandır bekleyen bir filmdir kendisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içersinde dram var ama filmin derdi dipleri yaşatmak ya da ağlatmak değil kesinlikle. Bir şans verilmeli. ^^

      Sil
  3. gerçekten güzel bir filme benziyor bir arkadaşta daha gördüm az önce demek ki kesin izlemem lazım :) Keanu Reeves, Nicolas Cage ve Will Smith benim de sevdiğim oyunculardan hiçbir filmleri kaçırılmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçünü de çocukluğumdan beri severim.. Hepsinin yeri bende ayrı, hihi..

      Sil
  4. Sevdiğim bir filmdi, hatırlamak güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  5. kitap ve filmde gerçek hayat hikayelerine bayılıyorum.
    listeme ekleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de, dramların bir de gerçek hayattan esinlenildiğini öğrenince filmin kalitesi artıveriyor. İzler ya da okursan, yorumunu merakla bekliyorum. ^^

      Sil
  6. Çok güzel bir filmdi. Severek izlemiştim bende. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Bu etkinlik için ilk aklıma bu film gelmişti ancak sonra karar değiştirmiştim. İncelenmesine çok sevindim, emeğine sağlık ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, etkinlik bana da vesile oldu, bu sayede izledim. *-*

      Sil
  8. Gerçekten çok güzel bir filmdi Will Smith'in hastasıydık tam olduk harika bir oyuncu, umut kavramı bu kadar güzel anlatılamazdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut ve azim, o kadar güzeller ki, Allah eksik etmesin. ^^

      Sil
  9. minnoş film hıhıms :) böyle yerler var mı acaba bizim ülkede, olsa ne güzel olur :) keanuuuu wick wick :) benim güzel idahom, izlemediyseen izlee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemedim vallahi, ekliyorum listeme, en kısa zamanda umarım izleyebilirim. *-*

      Sil
  10. Yakın zamanda izlemiştim bu filmi. Gerçekten görmesini bilenlere çok şey anlatıyor. Bazı sahneleri , filmdeki bazı cümleler insanın içine işliyor. Emeğine sağlık. Güzel bir tavsiye olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, filmi seneler sonra unutmuş olacak olsam bile birkaç sahnenin aklımdan çıkmayacağı kesin.. Teşekkür ederim. ^^

      Sil