6 Nisan 2021 Salı

Kitap Alışverişi ~ Alıyorsun bari oku zalım...

 


Üç farklı kitap alışverişi yaptım. Halbuki kendime bir de söz vermiştim. İki kitap bitirmeden bir tane yeni kitap almayacaktım. Çünkü istifçi gibiyim, durmadan kitaplığımda birikiyorlar. Eh, biblo değiller ki... Süs olarak gösterelim diye yoklar, amaç içini açıp okumak. Karşısına geçip kitaplığımı izlemeyi de seviyorum tabi de o ayrı mevzu. Neyse. Tutamadım kendimi. Aldım vallahi.

Sizde de var mıdır bilmem, pandemi yüzünden eve kapanalı beri deli dehşet alışveriş yapıyorum. Hadi kitaplar neyse, gerekli gereksiz, ne varsa alıyorum. İhtiyacım olduğunu bile bilmediğim bir şeyle karşılaşıyorum "enee, lazım bu lazım," diyorum. Allah kahretmesin, tüketim toplumunun piyonlarından biriyim. Ama düzelecek. Ramazan bir gelsin hele, tutacağım oruç yalnızca açlık orucu olmayacak. Kendimde düzeltmek istediğim bir alay şey var. Onlara da uğraşacağım innnnnşaaaalllah. Amin. Şimdi fotoğrafta gördüğünüz kitaplarımın yalnızca birkaçına değineceğim.

'Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın?' kitabını da arkadaşımdan aldım gerçi. Ama kalanların hepsi benim seçimim. 

Kürk Mantolu Madonna'yı bir arkadaşıma hediye etmiştim. Kitaplığımda olmasını istediğim için bir tane de kendime aldım. İlerde tekrar okurum, ben okumasam gelecekte, çoluğum çocuğum okur. <3

Rüyaların Yorumu gözümü korkutuyor, epey kalın. Yavaş yavaş artık...

Oyunbozan, BCP sırasında karşılaştığım bir blog yazısından aklımda kaldı. Yazıyı bulursam eğer buraya da etiketleyeceğim ama hangi blogtu inanın hatırlamıyorum. Harlan Coben okuyordum lisedeyken. Bakalım aynı tadı verecek mi?

Kamelyalı Kadın'ın korkunç, kötü bir kapağı var. Ama Martı Yayınlarının bu setinden Masumiyet Çağı'nı okumuştum. Çevirisi fazlasıyla iyiydi. Kitabı kapağına göre yargılamamalı değil mi? Sonuçta klasik. 

İşte böyle.. Aralarında okuduklarınız var mı? Öneriniz olursa ilk ondan başlarım belki okumaya. Görüşmek üzere. ^^

17 yorum:

  1. Benim de çok kitap alasım var da içimde savurganlığa karşı bir yan var, işte o dizginliyor beni. :)
    Yukarıda saydığın kitaplardan sadece Kürk Mantolu Madonna' yı okudum ama pek benlik bir kitap değilmiş.
    Okudukça yenileri almak belki daha iyi olur. Zaman geçtikçe zevki de değişebiliyor insanın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım istifçiliğin en büyük problemi de bu, zevkler değişince okunamayan bir alay kitap... :')

      Sil
  2. Mart ayında öyle bir alışveriş yaptım ki, düşündükçe utanıyorum. Üstelik bitmedi, hâlâ gelecek kargolarım var. Bugün Amazon kargom geldi. Sırada BKM ve Kitapsepeti var. Ne yok biliyor musunuz, kitapları koyacak yerim :) Sevgiler ❣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi, kitaplıklar taşıyor ama biz kendimizi bir türlü durduramıyoruz. Gerçekten o kadar iyi anlıyorum ki...

      Sil
  3. Aralarından okuduğum yok ama Bir Milyon Güneş kitabının serisi var elimde. Çok fazla beğeni aldı. Sırf eski kapakları sebebiyle almayı erteliyordum. Kapaklar yenilenince aldım. Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin birinci ve üçüncü kitabını eski kapaklardan almışım, ikinci kitabı da bir türlü basmadılar. Bu siparişim de eski kapaktan görünüyordu sepete eklediğimde bir baktım, yeni kapakla geldi. Neyse en azından serim tamamlanmış oldu diyorum.

      Sil
  4. Resimde olanlardan Olağanüstü Bir Gece'yi yeni okudum, zweig maratonu yaptım:) kesinlikle çok iyi bir öykü

    Ana 'yı ise ortaokul sıralarında okumuştum.Okuduğum onca kitap içinde , geçen onca süreye rağmen enler listemin içinde ve değişmedi, değişecek gibi de durmuyor.Tekrar edinip yeniden okuma gibi bir düşüncem var.

    Okuyacağım kadar kitap alırım (en çok 5 olur genelde) ve aldıklarım bittiği zaman kitap alışverişine yönelirim ben de.Diğer türlüsü pek benlik değil.

    Ramazan için niyetlendiginiz şeyleri gerçekleştirebilirsiniz umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zweig'dan birkaç kitap okudum sadece ama okuduklarımın hepsini de sevmiştim. Ana'yı da aslında annem gençliğinde okumuş, ona klasiklerden ne önerirsin canım anacığım dediğimde, "Al da ben de bir daha okumuş olayım, sen de seversin," dedi, hemen ekledim sepete. ^^

      Sil
  5. başlığı okuma listesinde görünce bi üzerime alındım. dedim girip iki çift kelam edeyim. yahu ne olacağız biz böyle? bunun sonu hayır değil bak ben söyleyim. küçükken bir komşumuzun hafif zihinsel engelli oldukça yaşlı bir oğlu vardı. bir gün babaanneme
    "neden öyle olmuş" diye sorduğumda bana çok kitap okumaktan demişti. nasıl korkuttuysa bi kaç sene çok kitap okumaktan korktum valla. neyse efendim komşumuza ve hastalara şifa, bizim gibilere Allah'tan sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşunuza ve tüm hastalara Allah'tan şifa, benim gibi alışveriş bağımlılarına da Allah'tan akıl fikir ve selamet diliyorum ben de, hihihi...

      Sil
  6. orada bi Nutuk gördüm sankii. inşallah bende biterceğimm :) amin amin amin

    YanıtlaSil
  7. Kamelyalı Kadın çok güzel bir kitap. Konusu günümüzde çok klişe kalıyor. Eski Yeşilçam filmleri gibi ama ben anlatımını çok sevmiş ve bir günde bitirmiştim. Umarım siz de seversiniz. Keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hemen hemen bir günde bitirdim. Çok etkilenmedim sanıyordum. Birkaç gün sonra kitabı okurken dinlediğim şarkı listeden düşüverdi, başladım ağlamaya. Gerçekten etkileyici. Bayılıyorum okumaya ya, bayılıyorum.

      Sil
  8. Kitaplar güzele benziyor bende yeni bir alışveriş yaptım anca 6 kitap falan aldım :) Hoş günlerde oku! Bu arada benim bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
  9. Benim bir diğer problemim de bu, bir kere hayır diyorsam ikincisinde abartıyorum. Ama olacak, başaracağım elbet bir gün.. *-*

    YanıtlaSil