3 Nisan 2021 Cumartesi

Tarihi Değiştiren Kadınlar ~ Ölümcül Masumiyet (Bir Kitap - Bir Film) - Blogları Canlandırma Projesi (BCP) - Mart


Selamlar! Bugün yine geç kalınmış bir yazıyı sizinle paylaşmaya geldim. Hiç bir şeye yetişemiyorum çığrınışı yapan iflah olmaz bir tembelim, görmezden gelelim. :')

Blogları Canlandırma Projesinin mart ayı teması "Kadın"dı. Ben de kitaplığımda resmen senelerdir sürünen bir kitabı proje sayesinde elime alabildim. "Tarihi Değiştiren Kadınlar" Aslına bakarsanız kitabı satın alırken gerçekten hemencecik okuyacağımı düşünerek satın almıştım fakat sonra bir türlü ruh halim okumaya el vermedi. Hep bir bahane ürettim. Demek ki bu projeye nasipmiş diyorum şimdi, iyi tarafından bakalım, hihi..


Tarihi Değiştiren Kadınlar

Tarihi Değiştiren Kadınlar, popüler tarih kategorisinden. Yazarı Ali Çimen, Timaş yayınlarından çıkan bir kitap. İçerisinde tarihin içinden günümüze kadar ulaşabilmiş 30 kadının hayat hikayeleri, tarihe adlarını nasıl kazıdıkları anlatılıyor. Benim gibi bir tarih cahili için yeterli bir kitap olsa da çok ayrıntılı olmadığını belirtmek gerek. Daha önce bu isimlerin hayatını okumuşsanız, tarihi araştırıp karıştırmaktan hoşlanıyorsanız pek de size göre bir kitap olduğunu söyleyemem.

Kaynakçası yok. İçerisindeki bilgiler muhtemelen merak ettiğiniz ismi birkaç saat internetten araştırmanız sonucu bulunabilecek bilgiler... Ama hepsi bir araya toparlanıp sade bir dille anlatılınca güzel olmuş. Popüler tarihin olumlu yanı bu bence, insanların tarihe olan ilgisini ve merakını canlandırıyor. Açıkçası ben durduk yere kolay kolay araştırma yapmam, tarih ilgi alanım sayılmaz. Neden tarih cahiliyim sorusunun cevabı.. :') 

Kitap bir ismi anlatırken ilk önce kısa bir özet geçiyor, sonrasında anlattığı kişinin hayatına dair detaylara giriyor ve sonunda da kısa notlarla bilgiler sunuyor. Ortalama 12 sayfa civarı tutuyor her bir isim. İçerisinde tek tük film önerileri de mevcut. Okumanın en keyifli yanı çok farklı kişiliklerle tanışmak aslında. Hırslı, tutkulu, gerçekten kötü denilecek kadar kötü, merhametli... Bir sürü ruhu içinde barındırıyor.

Kitabın içerisinde anlatılan kadınların çoğunun isimlerini öyle ya da böyle duydum. En çok duyduklarımdan biri Kleopatra. Muhtemelen ismini duymayan, bir filmde, kitapta, bir sohbet esnasında denk gelmeyen de yoktur. Kleopatra'nın aslında Makedon kökenli olduğunu, sekiz dil bildiğini, ölüm şeklini bilmiyordum. Kraliçe 1. Elizabeth'i tanıyorken Kraliçe Victoria'ya dair bir şeyler bilmiyordum. Okurken gerçekten ilgimi çeken birkaç ismi buraya yazmak istiyorum. Eğer sizin de tarihle aranız iyi değilse, sevmek, araştırma şevki edinmek için güzel bir başlangıç olabilir. Aynı zamanda tarihe adlarını kazımış bu kadınlarla da tanışmış olursunuz.

Kleopatra

Hz. Asiye

Jeanne d'Arc

Catherine De Medici

Elizabeth Barhory

Harriet Beecher Stowe

Amelia Earhart

Ilse Koch

Valentina Vladimirovina Tereşkova




Deatly Illusions - Ölümcül Masumiyet

Bu ay için bir de film seçtim. Netflixten izledim. Seçme nedenim yönetmeninin kadın olmasıydı. Bakıcılı, korku, gerilim filmlerinden biri. Annenin çocukları için bakıcıya ihtiyacı vardır. Bir şirket aracılığıyla birkaç kızla görüşür. Sonunda birini tutar. Ve bakıcı kız o kadar tatlıdır ki tadından yenmez. Anneyle de arkadaş olur. İşin gerilimi de bunlardan sonra başlar.




Filmin başında, acaba bize izlemediğimiz bir şeyler mi sunacak diye meraklandım. Hani, bakıcı gelir, başta tatlıdır, kimse bir şey anlamaz. Sonra çocuğu ya da çocukları anneden ayırmaya çabalar ya da kocayı ayartır vs. şeklinde ilerler ya bu tip filmler hep.. Öyle olmadı. Beklediğimden farklı şekil aldı, bir yerden sonra gerçekten sonunu merak edip izlemeye devam ettim. Ama sonuç, fos...

Aslında psikolojik öğeler güzel serpiştirilse kaliteli olacak bir film olabilirmiş ama bunun yerine filmin yarısından fazlası sündürüldü de sündürüldü. Konuya gelmek bu kadar sürmese çok daha iyi olur muydu? Kesinlikle. 

İlla gerilmek isteniyorsa daha güzel filmlere şans verilebilir. Sorun filmin senaryosudur dedim, bir araştırdım. Yazan ve yöneten aynı kişiymiş. ( Bk. Anna Elizabeth James ) IMDb'ye göre 10 film yazmış ve 14 filmi de yönetmiş. Diğer filmlerini bilemem ama bu film, ı ıh.. Önermiyorum. *-* 


17 yorum:

  1. Dediğin gibi filmi es geçiyorum ama kitap güzelmiş. Önemli isimlerin bir araya toplanıp bir kitap oluşturulması çok güzel. Her isism için ayrı kitap okumak insanın gözünü korkutabiliyor. En azından kısa hayatlarını okuyup içlerinden merakını çekenleri detaylı arastırmak için teşvik edici. Kalemine sağlık. 😂
    Not; Yazı için geç kalmadın. Henüz Mart ayında yazılan yazıların linkleri ve Nisan teması yayınlanmadı. Bu ay Fulden Ufacık toplayacak linkleri. Bir kaç güne kadar yayınlar. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim. ^^ Ay sonu geldiği zaman bir tutuşuyorum.
      Senin de eline emeğine sağlık, logo için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Tarihi Değiştiren Kadınlar kitabını okumamıştım ama aynı yazarın benzer serisi olan Tarihi Değiştiren Askerler ve Olaylar adındaki 2 kitabını büyük bir hevesle almıştım. Doğruyu söylemek gerekirse her iki kitabı da tamamlayamadım:-) (biraz yüzeysel geldi ve tatmin edici değildi). Zaten anladığım kadarıyla sizde çok beğenmemişsiniz:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmedim, şöyle beğenmedim; Herkes için yeterli değil, yüzeysel bir tık, söylediğiniz gibi...
      Beğendim, şöyle beğendim; Benim gibi tarihle hiç alakası olmayan insanlar için güzel bir başlangıç. Mesela ortaokul lise çağındaki gençlerin de gözünü korkutmayacağı için güzel bir başlangıç olabilir onlar için de. ^^

      Sil
  3. Kitap önerin daha önce gördüğüm göz gezdirdiğim bir kitap. Bu tarz kitapları kütüphanemde toplamıyorum ancak araştırma konusunda basite kaçmak için bu tarz kitapları kullanmak artık çok moda. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bizde de tarihi değiştiren askerler ve tarihi değiştiren adamlar(yanlış hatırlıyor olabilirim) kitapları var. Ne zamandır okumayı planlıyordum bu yazı benim için bir hatırlatma oldu. Teşekkür ederim sayın yazar.
    Film de bana trendeki kız filmini hatırlattı ama o film daha çok manipülasyon ve gerilim üzerine kurulu. Güzel bir yazı emeğinize sağlık! ^^

    YanıtlaSil
  5. Kitap ilgimi çekti listeme ekliyorum :) Filmde konu olarak ilgimi çekse de yorumunuzu dikkate alıyorum ve izlememeyi düşünüyorum :D Yazınız için teşekkürler emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Tarih ilgimi çekmese de Tarihi Değiştiren Kadınlar ilgimi çekti. Özellikle Kleopatra ^^

    Uuuu gerilim filmleri hiç benlik değil :) Yorumlar için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  7. Tarihi Değiştiren Kadınlar kitabını mutlaka okuyacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Yorumlar için teşekkürler filmi görmüştüm uzak duracağım:)

    YanıtlaSil
  9. İnternetten bulunabilecek bilgiler içeren tarzda kitapları okumak için satın almıyorum ama eğer karşıma bir yerlerde çıkarlarsa okuyup öyle geçiyorum. Sanırım bu kitap da tam bu kategoriye girebilecek kitaplardan biri. Yine de başlangıç için güzel olabiliyorlar. Öneri için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  10. ooooo filmin oyuncuları çok iyi izliycem :) kitap da iyimiş, okunur tabii, ya bathory biliyorum, bir filmini izledim, izle yaaa, kontes (2009) :)

    YanıtlaSil
  11. Geçmişte ve günümüzde başarılı kadınlar hep dikkatimi çekmiştir bu yüzden kitaba ilgim baya arttı. Filmi önermediğiniz için teşekkürler çünkü izleyebilirdim hahahhaha Emeğinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  12. Kitapta Jan Dark'ı görünce yüzüm gülümsedi :D , filmi de sen önermiyorsun zaten o yüzden salladım gitti hahahha :D

    YanıtlaSil
  13. Tarihi değiştiren kadınlar listesindeki çoğu kadını tanımıyorum. Merak ettim şimdi. Kitaba bakacağım. Öneri için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  14. Kitabı kuzenim hediye etmişti ama benim de elim gitmiyor nedense. Kim bilir ne zaman okurum 🤭
    Film pek ilgimi çekmemişti, yorumunu okuyunca da hissetmişim galiba dedim.😃
    Emeğine sağlık 🌺

    YanıtlaSil